У Станьківській ЗОШ І-ІІ ступенів цього року вирішили обійтися без Діда Мороза. Як стало відомо, Дід Мороз, який до цього часу дарував подарунки на Новий Рік, прийшов до нас на зміну Святому Миколаю згідно з постановою ЦК КПРС від 1937 року. Тому ми вирішили пригадати славні сторінки народних новорічних звичаїв і на свято Нового Року запросили Святого Миколая.
29 грудня у Станьківській ЗОШ І-ІІ ступенів відбулися новорічні ранки. Учні 1-4 класів дуже гарно підготувалися до Новорічного свята. На святі лунали пісні, колядки ,віншування. Також учнями 4 класу була поставлена казка “Дюймовочка”, що найбільше сподобалося глядачам. Діти танцювали, співали, грали ігри, водили хороводи. В кінці свята отримали від Святого Миколая подарунки.
Учні 5-9 класів підготували свято “Як козаки Новий Рік зустрічали”. Розпочали свято в жартівливій формі справжні козаки – учні 8-9 класів. Потім на свято завітали колядники. Вони колядували, віншували, засівали зерном. Побував на святі Вертеп у складі учнів 5-6 класів, який теж найбільше сподобався глядачам. Була на святі Коза, Маланка, щедрівники. Лунали пісні, побажання з Новим Роком та Різдвом Христовим.
Мені хочеться процитувати слова дітей:
“Мила ненько Україно,
Степи, ліси рідні,
Вірю я в козацьку славу,
В шаблі гостролезі,
Бо від них на волю право
Козаків залежить.
Вірю я у щиру мову,
В Запорізьку Січ,
Й пісню солов’я чудову,
У чарівну ніч,
Вірю всім , хто за Вкраїну
Б’ється і болить,
А не тим, що гнути спину
Імперство велить.
Ой як хочеться без пана
Жить, співать, творить!
Розбудити треба волю,
Яка досі спить”.
Під кінець свята Сотник звернувся до славних Козаків:
“Бережіть, шануйте дітлахів,
Це майбутнє нашої країни,
Незалежної країни – України!
Один за одного подбайте,
Добро і ласку іншим дайте,
І вам сторицею воздастся.
Творіть для інших тільки щастя.
Живіть, купайтеся у славі,
В щасливій радісній державі,
Про заповідь Господню дбайте:
Творить добро не забувайте!”
Хочеться, щоб до цих останніх рядочків прислухалися всі.
Н. М. Кузів , педагог-організатор
Станьківської ЗОШ І-ІІ ступенів
|